Gå till innehåll

SlapFight 2 - Payback Time


ProZ

Recommended Posts

http://www.philipolsson.com/kassslap2.jpg

(pruttig bild, men ni har ju ändrat lite regler sen jag var här sist så bättre än inget)

 

http://www.philipolsson.com/film/vald/slapfight-2/

 

Här är en liten rulle jag gjorde för ett tag sedan, inget seriöst. Men det är seriöst med ös ;) (oj där fick jag till den)

 

Det är så här bra handlingen blir om man inte har manus förresten hehe, ladda hem den och koppla av utan att tänka till för mycket.

För att riktigt njuta utav den måste du kunna uppskatta den fina konsten av överspel.

 

Du behöver Flash 8 för att få nån bild.

 

(Denna film är gammal, uppdaterade bara då jag såg att hela 2 personer ville se den.)

Länk till kommentar
Share on other sites

Asbra film! Lätt den bästa jag sett på detta forumet. Utmärkta specialeffekter kombinerat med bra humor/skådespeleri (vilket är ovanligt i amatörfilm). Det är bara att gratulera! Fortsätt såhär!

Länk till kommentar
Share on other sites

haha, den va rätt kul faktiskt. Första amatörifilmen på länge jag sett som har vettiga slagsmålsscener. Specialeffekterna var inte så pjåkiga heller, riktigt snygga mynningsflammor. En fråga bara, när ska ni börja göra filmer där humorn inte bygger på överspel av alla skådespelare? Int för att det är något fel med det...

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe jaa du... Ankattakk.

När jag har lärt mig att skriva vettiga manus, några tips o knep kanske?

 

Vi ska göra en serie i sommar, men där är nog karaktärerna lite extrema också. Fast inte fullt ut så extrema.

Länk till kommentar
Share on other sites

sw33t - Att det var mitt första inlägg på forumet betyder inte att jag inte varit här ett bra tag. Detta var första gången jag hade lust att ge en kommentar eftersom jag tyckte denna film helt klart överträffade dom andra ja kollat på i forumet, därför registrarade jag mig. Eftersom "Kolla min film" delen inte är mer än två sidor lång, så har jag nog kollat på det mesta.

 

Är du avundsjuk för att du inte fått en sådan kommentar kanske?

Visa nått du har gjort så skall ja gärna kommentera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med det var snygga effekter mestadels, eller åtminstone lite charmiga. Med ett bättre kameraarbete och manus så kan det bli riktigt coolt. Säg till om du behöver ett manus, skulle gärna skriva ett actionfilmsmanus till någon som har kapacitet att göra något coolt av det... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe.. låter spännande Opus. Vi kanske ska låna 2 3ccd kameror om vi har tur och göra nått bra i sommar.

Sen att kamera arbetet är lite dåligt är nog pga att vi spelade in det för skojsskull typ, i prencip så orkar man bara ställa upp kameran då :)

Men ett vettigt manus vore ju spännande, det var du som gjorde den där hel scysta Positive about negatives väll? för den var det riktigt bra story och kamera arbete i.. Vad använde du för kamera till den? Ser antingen väldigt bra ljussatt, färgbehandlad ut på bilden.

 

LeXor: Haha, bra försvar där ;) ... kul att du tyckte om den så mycket! (undra om sw33t i huvudtaget har sett den?) aja, var mest som ett direkt angrepp mot lexor där utav sw33t, inte så mkt att göra med filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för kommentarerna, det var en pd150 3ccd så klart. Men sen är det självklart mycket efterarbete. Men om du vill ha hjälp med ett manus så kan du väl spåna lite för mig kan jag kanske sätta ihop något om jag kommer på något, men har alltid velat skriva ett actionfilmsmanus som inte blir en actionfilm med klyschor och skit :)

Länk till kommentar
Share on other sites

leXor>

 

haha joh jag tackar spenderat största dagen av att torka upp tårarna efter din kommentar.

Nu kanske inte så är fallet men det finns en hel del folk som skapar en ny användare på forum och prisar sina egna verk. Var bara tvungen att se om så var fallet. Ingen är väl fullt ärlig om de säger att det inte osar så baserad på ren fakta.

 

Och nej jag hade inte sett filmen när jag skrev det. Såg den först efteråt. Ett par gånger. Fann den väldigt underhållande, snygga öppning. Gillade fotot, sköna färger och enkla vinklar. Skön humor och snygga jackson-moves. Bra pistoleffekter.

ska man vara lite kritisk så kunde fighten varit bättre, dock ett rätt nasty fall där av killen som får torpedkicken.

 

det ända som finns att hämta av mina gamla produktioner är Well Done Gary , som finns på www.simontv.com för tillfället(finns inlägg här om det här). Eller på min dator för den som vågar kontakta mig. Bara en som sett den här på voodoofilm dock tror jag, inte mitt fel.

avundsjuk, haha aaah du är rolig du thihi...

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok no harm done mellan sw33t o lexan. Kul att du tyckte den var ok sen iallafall. Och att skapa en till användare för att prisa sitt eget värk är väll nått som man skulle göra om man gick i lekis typ?.. Hur kul är det igentligen då :D att man har gjort en så dålig film att man måste trösta sig själv.

 

O tack för alla kommentarer, fightingen (inga när bilder) och slutet är väldigt lamt. Men Miceal Jacksson killen är jävligt säker på att slåss, o röra sig i huvudtaget. Som en finländsk Jackie Chan.

Ska nog ha med honom i mer filmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

Den var riktigt underhållande.

 

Ett par frågor:

Vad har du använt för effekt i zoomen (drygt 24 och 30 sekunder in i filmen)?

Ljudeffekterna var rätt bra med, var har du fått tag på dem?

Mynningsflammorna, "dammpartiklarna" och "ljudvågseffekten" i sista slaget, i vilket program har du gjort dem?

 

Alltid kul att veta hur folk gör och vad de använder för program till sina alster.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Absolut alla effekter var gjorda i After Effects :) no more no less. Mynningsflammor är.... (fanfarer) små smällare! :D såg as mesigt ut när jag spelade in dom.. men ökade kontrasten som fan + lite andra små knep ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
  • 8 månader senare...
  • 2 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...