Gå till innehåll

Maskning


DJ_BMC

Recommended Posts

Jepp, T ex...Du ska göra en clone av dig själv så filmar du dig på två olika ställen i bilden, sen delar man bilden med hjälp av maskning så det ser ut som du står bredvid dig själv.

Bara ett enkelt exempel, man kan göra mer anvancerade saker också.

Länk till kommentar
Share on other sites

Som till exempel?? altså jag har läst mycket om att man kan ta bort mycketsom stolar som ligger mitt i bilden och annat

 

men i så fall ska jag filma 2 ggr och kameran får inte röra på sig eller hur??

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 8 månader senare...

[citat=woxaz]Det jag menar är att man behöver en slags motordriven dolly som går i exakt samma bana på ett spår ;) men det går ju om om är är onaturligt stadig i handen och har bra minne :P[/citat]

 

motion control kallas det väl? det går utan om man rör kameran i exakt samma bana med exakt samma hastighet. vilket är väldigt svårt

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ash][citat=woxaz]Det jag menar är att man behöver en slags motordriven dolly som går i exakt samma bana på ett spår ;) men det går ju om om är är onaturligt stadig i handen och har bra minne :P[/citat]

 

motion control kallas det väl? det går utan om man rör kameran i exakt samma bana med exakt samma hastighet. vilket är väldigt svårt[/citat]

 

Ja det tror jag att det heter...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...