Gå till innehåll

Tävlingsbidrag för Voodoo Films kortfilmstävling 2004


Pace

Vilken film tycker du är bäst?  

27 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken film tycker du är bäst?

    • Internets största drog
      21
    • Mafia
      6


Recommended Posts

Då var det klart med bidragen från [thread=1965]Voodoo Films kortfilmstävling[/thread].

 

Temat för filmen var som bekant "min bästa ovän" och fyra temaord skulle genomsyra filmen: fisk, näsblod, grillchips samt Voodoo Film. Filmarna har sedan fått tolka fritt till en berättelse under sju minuter.

 

1. Internets största drog

Pundaren Benny Bengtsson vill vara anonym i filmen och berättar om den största drogen som drabbat IT-historien.

 

Av Emil Hagström och Kaj Palm

Längd: 7:00 min

Format: Windows Media (WMV)

Storlek: 74 MB

 

 

2. Mafia

En klassiskt berättad mafiaberättelse med mindre klassiska ingredienser. Ken är en nedgången person som gör allt för att få sina grillchips. Don Marcello är maffiaboss i filmen med hans torped Browno. Don förser Ken med grillchips som därmed blir hans underhuggare.

 

Av Fredrik Pettersson, fulfilm productions

Längd: 6:55 min

Format: Windows Media (WMV)

Storlek: 52 MB (high) alternativt 13 MB (low)

 

Vinnarna utses genom röstningen ovan. Den som får flest röster inom en tvåveckorsperiod får två biobiljetter hemskickade på posten. Observera att du måste vara inloggad för att kunna rösta. Om du inte är medlem, klicka på knappen Registrera ovan.

 

God jul önskar

Peter Dahlgren och Ronnie Grahn

tävlingsledningen

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar också "Internets största drog" bäst. Bäst ljud och bildspråk. Dock ser man skuggan på herr filmare lite här och där...

 

Fattar inte att man tror att en film blir bättre bara för att man snackar engelska. Maffiafilm på svenska skulle också ha funka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaru "Internets största drog" var helt klart bäst. Den var hade ett snyggt bildspråk och hade en ganska lustig idé.

 

Dock tycker jag att maffia-filmen inte var så mycket att hänga upp i julgranen. No hard feelings guys, men ni borde ha skippat engelskan för det låter bara dumt då ni försöker prata och ljudet var inte heller nå vidare. men framför allt borde ni ha kunnat klippt filmen mycket bättre (tyckte jag till och med såg ett jumpcut i början). Ni kunde ha lite snabbare klipp med mer varierande vinklar och bildutsnitt. Men det är bra killar stå på er, ni lär er av era misstag och jag slår vad om att ni gör en bättre film nästa gång. Även om filmen inte var någon oscarsvinnare så hade den lite charm i alla fall.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...