Gå till innehåll

Vilken är den sämsta uppföljaren?


_nemo_

Recommended Posts

Men ni kommer ju i alla fall ihåg uppföljarna. Om man skall ha ett så stor gap som möjligt mellan succé och fiasko så finns det två riktiga höjdare respektiver bottennapp, alla katergorier. Observera att båda ettorna sågs av enorma mängder männsiskor, ofta flera ggr.

 

GREASE, GREASE2

American Grafitti. American Grafitti2. (Sista natten med gänget, på svenska)

 

Nån som ens känner till tvåorna?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag måste gå mot strömmen här och säga att matrix uppföljarna inte är så jävla dåliga som alla säger, trean är faktiskt jäkla bra, självklart tycker jag ettan e bäst men uppföljarna har fått lite väl mycket skit.

 

Nej exorcisten 2 står fortfarande som mest värdelösa uppföljaren enligt mig........och hajen uppföljarna....my god allså........4an.....va fan är det för skit?. Hajen har blivit smart och vill hämnas på familjen Brody..

Länk till kommentar
Share on other sites

exorcisten 2 var ett jävligt bra exempel.

 

Psycho är ju oxå en film som har fått uppföljare ingen bryr sej om, eller har nån sett psycho4?

 

screams uppföljare stinker ju lite oxå. det är inte ens nån som gillar ettan längre på grund av att uppföljarna har tjatat ut konceptet

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tycker att exorcisten 2 är bättre än sin föregångare, trean är bäst i serien (mästerverk). psycho 2 är överlägsen psycho. bättre manus och regi. tätare.

jaws är konstgjord och värdelös (förutom effekterna) - spielberg kan inte skildra människor på film. uppföljarna är bättre, särskilt fyran.

 

för tillfället kan jag inte minnas en riktigt bra film med dålig uppföljare.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Muserink]jag tycker att exorcisten 2 är bättre än sin föregångare, trean är bäst i serien (mästerverk). psycho 2 är överlägsen psycho. bättre manus och regi. tätare.

jaws är konstgjord och värdelös (förutom effekterna) - spielberg kan inte skildra människor på film. uppföljarna är bättre, särskilt fyran.

 

för tillfället kan jag inte minnas en riktigt bra film med dålig uppföljare.[/citat]

 

hehehe, en person med smak ....äntligen. :) Men passa dig, folk på den här sidan verkar inte fatta sarkasm, så du kommer förmodligen bli kallad dumhuve strax

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Muserink]jag tycker att exorcisten 2 är bättre än sin föregångare, trean är bäst i serien (mästerverk). psycho 2 är överlägsen psycho. bättre manus och regi. tätare.

jaws är konstgjord och värdelös (förutom effekterna) - spielberg kan inte skildra människor på film. uppföljarna är bättre, särskilt fyran.

 

för tillfället kan jag inte minnas en riktigt bra film med dålig uppföljare.[/citat]

 

Dumhuve

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag går ännu en gång emot strömmen verkar det som och säger att Mortal Kombat är skööön. Såg den iofs när jag var 14 år och inne i i min tv-spels period. Men den har en hedersvärd plats i min dvd samling. Däremot är 2an riktigt riktigt värdelös....o 3an är ju inte ens en film så.

Länk till kommentar
Share on other sites

Matrix är en otroligt bra film, och jag tycker att uppföljarna är otroligt balla dom ochså. Så nej jag håller inte med att dom är dåliga.....

 

Jag har aldrig varit ett "fan" av filmen Scream men när den filmen kom så vill jag minnas att det var debater på tv om just den filmen, och hur bra den var.

 

Ja sedan vet ni ju resten av den historien ;)

 

 

finns många dåliga uppföljare :)

Länk till kommentar
Share on other sites

matrix 2 och 3 är väl inte så bra direkt, men långt ifrån de sämsta uppföljarna någonsin, likaså Terminator 3 som har sina otroliga brister men Arnold är rätt skön :P.

 

Själv skulle jag nog säga att Cruel Intensions 2 (gillade faktiskt 1:an :P).

 

I övrigt måste jag nog säga något som kommer uppröra en del: Jag gillade Blair Witch Project 2 mer än jag gillade 1an. Ingen av dem är sådär överdrivet bra men... (Väntar på pajjerna :P)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Opus]

 

I övrigt måste jag nog säga något som kommer uppröra en del: Jag gillade Blair Witch Project 2 mer än jag gillade 1an. Ingen av dem är sådär överdrivet bra men... (Väntar på pajjerna :P)[/citat]

 

Jag gillar inte blair witch ett dugg, den första alltså, då känns tvåan mer som en film även fast den inte heller är så bra då. Så ingen paj här. Även fast jag är sugen på att starta ett nytt slagsmål med dig. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

som sagt ovan så starship troopers 2, en riktigt usel rulle.

 

men bad boys 2 sög riktigt mycket, två timmar till början av första akten och sen kom slutet på akt 1 och både akt 2 och 3 på de sista tjugo.

 

det är min åsikt, finns givetvis fler usla uppföljare... så det så...

 

jon

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Santafantasma]jag lär väl kanske bli lynchad nu men, jag måste faktiskt säga att Spiderman 2 var skit!! fight scenerna var bra coola men resten av filmen var faktiskt jävligt kass...visst fanns det några riktigt dåliga skämt och så, men helheten = kass![/citat]

 

Själv tyckte jag att tvåan var mycket bättre än ettan. Kul att se Raimi ta ut svängarna lite och leka med filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...