Gå till innehåll

Mest underskattade skådisen?


_nemo_

Recommended Posts

Jag håller på med ett specialarbete i skolan och bestämde mig för att skriva om Evil Dead......så jag kollade på filmerna IGEN...o de slog mig ännu en gång....VARFÖR ÄR INTE BRUCE CAMPBELL EN VÄRLDS STJÄRNA???????

Han är ju bäst :(

Länk till kommentar
Share on other sites

En skådespelare som ingen nämner längre är Robert Newton. Han dog redan 1956 svårt försupen, av en hjärtattack, endast 51 år gammal. Scenen i "Oliver Twist" när han som Bill Sykes mördar Nancy, går inte att gestalta på ett bättre sätt. Samma sak gäller tolkningen av Long John Silver i "Skattkammarön", så fantastiskt spelat att man häpnar. Någon som har sett honom som också tycker att han bör nämnas oftare? Definitivt underskattad!

 

James Cagney hör också till mina favoriter och han var ju inte underskattad precis, men han nämns inte speciellt ofta idag. Ingen spelade gangster bättre än han.

 

Robert Shaw bör också nämnas som en bortglömd skådespelare. Det var han som spelade den saltstänkte fiskaren i "Hajen", helt klart den bästa skådespelaren i den filmen. Han gjorde också en utmärkt gangsterboss i "Blåsningen" från 1973 plus en massa andra fina rolltolkningar under den korta tid han levde. Inte heller han är underskattad utan mer bortglömd.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=TDA]Ja, det är en riktig sköning. Om du inte sett Bubba Ho-Tep köp den genast. Mer Bruce åt folket.[/citat]

 

Ja den har ja sett...riktig kul, ja menar han är ju en bra skådis, riktigt bra för att vara exakt (den bästa reverse skådisen i världen bland annat :)) han har utseendet o allt. jag fattar inte varför han inte är större än va han är asså. Har ni sett hans dokumentär "FANalysis"? den handlar om filmfreaks i den övre regionen :) riktigt bra.

Fan Sam Raimi borde låta honom spela nästa bad guy i spiderman 3, tycker fortfarande han hade passat som Doc Ock, låt honom spela Eddie brock/venom.

 

Ingen annan har levererat så många odödliga one liners......I swallow your soul, I swallow your soul......swallow this....POOOOOW. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Kiefer börjar väl bli mer och mer uppskattad nu. Men förut var han med i ganska många b-filmer. Det är också på tiden att Johnny Depp börjar få uppmärksamhet, fast mer uppmärksamhet än vad han har nu behöver han inte.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pontus]Kiefer börjar väl bli mer och mer uppskattad nu. Men förut var han med i ganska många b-filmer. Det är också på tiden att Johnny Depp börjar få uppmärksamhet, fast mer uppmärksamhet än vad han har nu behöver han inte.[/citat]

 

Johnny Depp förtjänar all uppmärksamhet han kan få....han borde få en oscar för varje roll han gör, min absoluta favorit av alla.

Jag gillar han till o me liiite mer än Bruce Campbell :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kom på två skådespelare till som folk nämner väldigt sällan:

 

Gary Oldman & Alan Rickman. Båda är väldigt speciella skådespelare som arbetar mycket med kroppsspråk. Inte nog med det så är det nog dom sexigaste skådisarna också ;) Hör ju inte till men va fan!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jonathan]Tim Roth tycker jag är en ganska underskattad, endast sett honom i tre filmer men jag anser att han presterade bra i dom iaf.[/citat]

 

Håller fullständigt med. Mycket duktig skådespelare som förtjänar mer bekräftelse. En annan är min personliga favorit, Sean Penn. Gör mycket sällan en dålig prestation. Även om han må vara en gammal "bad boy".

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gruffman][citat=Jonathan]Tim Roth tycker jag är en ganska underskattad, endast sett honom i tre filmer men jag anser att han presterade bra i dom iaf.[/citat]

 

Håller fullständigt med. Mycket duktig skådespelare som förtjänar mer bekräftelse. En annan är min personliga favorit, Sean Penn. Gör mycket sällan en dålig prestation. Även om han må vara en gammal "bad boy".[/citat]

 

Men han e väl ändå inte underskattad?? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Cristopher Walken är också ganska underskattad[/citat]

 

Kan hålla med! hans insats i musikvideon för FatBoySlims "Weapon of choice" är helt lysande!

 

Robert Duvall är för övrigt min favoritskådis...! Helt lysande...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...