Gå till innehåll

Adobe Encore knapp!?


Hans

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med Encore som jag inte lyckas knäcka. Jag har tänkt att göra en meny som består av en avi-fil som bakgrund. Jag vill alltså inte göra på det gamla vanliga sättet där jag först väljer en bakgrundsbild å sedan lägger ut knappar där jag får dra mina olika videos till. Jag tänkte göra en avi fil som är utformad som en meny, med olika små rörliga bilder som man sedan skall kunna trycka på. Det jag är ute efter är alltså hur man gör knappar som är "osynliga". Alltså som jag kan markera över en viss del av min videofil som är bakgrund. Uj, hoppas ni hängde med det. Som det är nu så går det inte att lägga ut en knapp utan att det blir massa linjer å bakgrunder i knapprutan.

 

Mvh

Hans

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Klicka någonastans i menyn

2. På Properties-paletten, ändra Color Set från Automatic till Menu Default

3. Gå till Menu > Edit Menu Color Set

4. Under Highlight Group 1 eller Highlight Group 2 eller båda två, ändra opaciteten på 1:, 2: och 3: till 0 (noll)

5. Klicka på OK

6. Tryck Ctrl+4 samt Ctrl+5 för att förhandsgranska.

 

Normal Group är ställd till 0 från början så den skall du inte behöva ändra.

 

Se till att den/dom knappar du vill göra osynlig tillhör den Highlight Group du sätter opaciteten till 0, annars fungerar det inte. Normalt tillhör knapparna Highlight Group 1. Vill du att den skall tillhöra Highlight Group 2 får du ändra det på Properties-paletten.

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack för snabbt svar! Jag har bara hunnit prova lite kort, men det verkar fungera bra!

 

Gissar på att jag kommer att stöta på fler problem, så jag lär återkomma! :-)

 

ha d fint!

Hans

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...