Gå till innehåll

Pistol "Flash"


erik_yeah

Recommended Posts

Jag håller också på att försöka göra "guns flashes"...

 

Har någon tips hur man gör dem så snygga som möjligt?? Just nu använder jag Vegas 4. Fungerar det bra?? Eller är det bättre att använda något annat program??

Länk till kommentar
Share on other sites

Vegas 4 funkar utmärkt. Jag håller på och gör det själv i Vegas. Enda fördelen med AlamDV gentemot Vegas är att man kan ändra perspektiv på flashen, det görs inte lika enkelt i Pan/Crop i Vegas.

 

Dessutom tycker jag det är vettigt att punga ut den lilla slanten för AlamDV och få tillgång till de muzzle flashes och annat som finns på deras hemsida.

 

Så här kan det se ut, gjort i Vegas med en flash från AlamDV och med lite bump mapping: http://magnusson.pointclark.net/10/bengan_divx_mp3.avi (kräver DivX 5.05)

Länk till kommentar
Share on other sites

Speciell plugin till Vegas? Det tror jag inte, jag har aldrig hört talas om någon i alla fall. De enda plugins som finns är väl Debugmodes och Pixelans, snart kommer dock Boris 3D. :)

 

Flashen är bara en helt vanlig bild som man lägger ovanpå videospåret. Ändra storlek och placering med Track motion.

Länk till kommentar
Share on other sites

Frågan var inte till mig... men jag kanske kan svara ändå. Man behöver inte använda bluescreen, man sätter Compositing Mode för videospåret med bilden till exempelvis Add eller Screen. Add ser ungefär likadant ut som AlamDV.

 

Vegas funkar med Alpha-kanal, så för både bilder och video är det inga problem med transparens.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...