Gå till innehåll

Frostbiten


Gremanz

Recommended Posts

Det är en norrländs vampyrfilm som en skånskkille har regiserat. Han var och föreläste i nkpg på DV-expo...han hade studerat i ryssland och tyckte att sverige borde göra mer sci-fi, skräck och action ist för polisfilmer och draman:)

 

Tror filmen kommer på bio i februari...

Länk till kommentar
Share on other sites

typ den största satsningen på en svenska vampyrfilm, var på ett seminarium med resgissören det verkar gå rätt bra. den kommer ut på bio i början av nästa år om jag inte minns helt fel. en hel del av filmen är inspelad i ystad studios, riktigt schyssta lokaler.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Gremanz]http://www.frostbiten.se/

 

Vad är det här för något? Råkade hamna på sidan efter meningslöst browsande på IMdB. En film, uppenbarligen, men någon som vet nåt mer?[/citat]

 

Sveriges första vampyrfilm, som en kille från Kalix har skrivit manus till. Ja tror att regisören heter Anders Bank. Filmen har premier i februari nästa år. Kan passa på och berätta att de finns en till svensk vampyrfilm som är på gång, den heter "Amulettens Kraft".

Länk till kommentar
Share on other sites

varför skulle det inte finnas marknad för det? Tydligen finns det marknad för tonvis med Beckfilmer och löljiga feelgoodfilmer på svenska landsbygden.. Mättas inte sverige av det så borde inte en enda liten genrefilm göra det heller.. Är den bra så kommer folk att se den...

 

Undrar däremot vad Storm är för något.. Verkar vara nån typ SFpryl... Man får väl se...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har en hypotes att det är inte genren som avgör om det finns en marknad i sverige utan kvaliten på filmen. Är frostbiten en bra film kommer den att gå bra, är den dålig så blir det ännu ett bakslag för svensk skitfilm. Enkelt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är en skräckfilm som kommer i januari tror jag. Den är ansedd som sveriges första riktiga skräckfilm. Anledningen till att jag vet detta är att jag ska praoa hos mannen bakom specialeffekterna och datoranimationerna.

 

Filmen handlar om en mor och en dotter. De bor högt upp i Sverige och den utspelar sig under vintern så det är mörkt hela dagarna. Mystiska händelser börjar inträffa i den lilla by de bor i och det är övernaturligt verkar det som. Nu vet du lite om den du!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

qwerty, du svarade väl till mig gissar jag när du förklarade storyn till frostbiten.. men jag undrade över storm...

 

http://www.stormfilmen.se/

 

Verkar nästan vara lite typ nightwatch stuk.. men man får väl se i januari.. Ser bra ut tills den där britney spears, volta runt laserstrålar grejen kommer.. ser bara fånigt ut...

Länk till kommentar
Share on other sites

heh... storm, av någon anledning så fungerade det någorlunda tills de började prata svenska... då lät det fel (är väl helt enkelt ovan att höra svenska i såna filmer)... och det är oroväckande mycket 28 dagar senare i trailern. Bara det inte är så mycket som jag tror.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bara jag som inte fick något som helst begrepp om vad den där Storm handlade om? Lite komiskt i klippet från köpcentrumet när han skriker "är det nån som hör mig" så ser man nån gubbe lalla runt inne i en av affärerna, känns som om han inte skulle vara där :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Wow! Storm verkar faktiskt bra om man ser det att det är en svensk film.

Riktigt bra trailer måste jag säga, och jag ser fram emot att se hela filmen.

Verkar vara rätt skådespelare i den oxå.

Fast jag kan hålla med som någon nämde att det sista klippet i trailern med laserstrålarna drog ner det ett snäpp.

Länk till kommentar
Share on other sites

Mja, så särskillt nyskapande är det INTE. Varför imitera det som är redan gjort? Men jag håller med om att man åtminstone klivit upp en division. Denna film skall jag se. Vi får se om det håller. Trailern till Strandvaskaren såg också lovande ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Köpcentrat är Sten och Ströms i Vänersborg. Tråkigt ställe. Är det i Göteborg dom spelade in vissa scener? Skitsamma.. verkar ganska bra. Dock ovant att det är en svensk film och lite tråkit med alla likheter som i 28 dagar senare och Constantine.

Länk till kommentar
Share on other sites

från IMDB citerar jag följande [http://www.imdb.com/title/tt0446476/] :

"DD is a smug fellow, almost 30 years of age, who can manage all by himself. At least that's what he thinks. However, a strange woman - Lova - enters his life, hunted by evil men who want to hurt her. Against his will, DD is forced into a series of horrific events..."

 

Det är det bästa jag kan komma upp med. På sandrewmetronome står inte ett pip.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=gorse] However, a strange woman - Lova - enters his life, hunted by evil men who want to hurt her.[/citat]

 

Väldigt off topic men...

 

Visserligen ingen konstig flicka, men Lova heter hon och kom in i mitt liv för 2 månader sedan. Min dotter! :) "Evil men" blir väl alla pojkar hon kommer dragandes med sen i tonåren... :)

 

Sorry, men tyckte det var kul när jag såg att hon heter likadant...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...