Gå till innehåll

Ljud i AE!


Magnuz

Recommended Posts

jag gick in på Composition > Preview > RAM Preview och då fick jag ljud men bara i ca 11 sekunder. det här gröna åvanför timeline slutade att gå och då gick det inte mer. Kan det bero på att jag har för lite RAM mine i datorn?

om det är någon som vet så skriv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Pretty much yes.

Däremot så håller jag med om att 11 sekunder är väl kort. Har retat mig ganska hårt på det jag mnä innan jag uppgraderade minnet.

Att kunna arbeta med konstant ljudström gör att man märker av eventuella syncfel & glitchar på ett sätt som kan vara omöjligt annars, plus att vissa effekter måste syncas till ljudet för att spara tid.

 

Sen vad gäller max på 2-3 gigabyte minne, verkar tyvärr som det är mer operativsystemet, XP, som strylar där.

Har precis köpt & pillat ihop en helt ny dator baserad på en 64-bitars DualCore processor & lite sånt, så jag ville ha XP-64.

När jag läste om det så var ju det, minneshanteringen, en av dom begränsningar som var fixat.....men tyvärr så fanns det i praktiken inte en enda jävla drivrutin dit (INGEN 32-bitarsrutin funkade enligt MS själva), & operativet är knappt bakåtkompatibelt alls :-(

Jeez....

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Magnuz]har jag fattat rätt. ska man bara göra effekterna i AE och sedan lägga in klippen med effekterna i ett annat program så som windows movie maker.[/citat]

 

Helt rätt. After Effects är inget redigeringsprogram. Tro inte senaste nummret av Digital Video. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...