Gå till innehåll

Övergång mellan Klipp. whiteout/burnout effekt


DanyaelX

Recommended Posts

hej!

 

 

jag har ett litet problem som jag hade behövt er hjälp med här på forumet.

Jag arbetar i Premiere 6.5, ochhar tillgång till After Effects 5.5 men har dock inte arbetat så mycket i det att jag känner mig hemma där. Har även GIMP och PS 6.0 till mitt förfogande.

 

Projektet jag gör just nu är en liten teaser trailer till en serietidning och tanken är att den ska ha en tidig 1900tals look. vi snackar stumfilm altså.

 

Jag skulle vilja att mellan två titles ska där komma en liten vit gärna sepiatonad inte riktgt blixt men att bilden "bränns ut" om ni förstår vad jag menar, man kan säga att det ska vara vitt i mitten av bilden och svaga svarta/sepia toner i kanterna. Jag vet inte riktigt hur jag ska få detta att fungera.

 

Förstår ni vad jag menar och vet någon här hur jag skulle kunna göra?

 

 

 

Chris

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej jag har nu arbetat med Tint AE och Channel Mixer AE i Premiere med varierande resultat. Channel Mixer är den som ger bäst kontroll över resultatet verkar det som och Tint är snabbare och mer brutal.

 

Menjag har hitintills inte lyckats få den där vinjetterade känslan vid övergångarna. Är det någon här som förstår vad jag menar?

 

All hjälp och avlägsna tipps eller länkar till tutorials på just det ämnet är välkomna (jo jag griper efter halmstrån just nu men allt är välkommet)

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hepp!

 

 

efter flera timmars letande på diverse mindre lätnavigerade sidor (Jänkarna är duktiga på förvirradne sidor där man kanppt kan skilja på reklam och innehåll har jag märkt) hitade jag en del av vad jag letade efter som faktiskt hjälpte mig mycket. Nu är frågan om jag kan klara av att göra det i AE 5.5 när snubben använder AE 6.5

 

http://www.creativecow.net/articles/aftereffects.html#rabinowitz_aharon

Leta efter Film Flash Effect.

 

Nu ska jag testa och se om jag klarar att göra detta och lägga på en mörk vinjettering på kanterna och tona det i svartvit sepia =)

 

C.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...