Gå till innehåll

Inget ljud i after effects


Asterix

Recommended Posts

Hej

 

Det är så att jag inte får något ljud när jag lägger in ljudklipp etc i AE, men när jag exporterar så kommer ljudet med. Ljudet är inte mutat. Jag drar alltså ner ljudklippen på tidslinjen och sen när jag spelar upp hörs ingenting. Va i he... är det för skit?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=lilla_farbrorn]för mig previewas ljudet, men för vissa gör det inte det. Kör RAM preview i menyn, det ska fungera. antar att du inte har tillräckligt med ram för att det ska gå genom att bara trycka "0"[/citat]

 

Tack för ett bra svar lilla farbrorn. Har testat med ram preview med det kommer inget ljud då heller. Jag lyckades med en audio preview på enbart ljudet. Och klickar jag i audio under preview, och sedan på RAM preview går det men ljudet blir rejält upspeedat.

 

Har just nu bara 512 mb i RAM men jag ska uppgradera snart. Men det borde väl inte ta så mkt kraft att göra en preview och samtidigt spela upp en liten ljudfil, det funkar ju bra i premiere men after effects kanske arbetar annourlunda.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Asterix]Hej

 

Det är så att jag inte får något ljud när jag lägger in ljudklipp etc i AE, men när jag exporterar så kommer ljudet med. Ljudet är inte mutat. Jag drar alltså ner ljudklippen på tidslinjen och sen när jag spelar upp hörs ingenting. Va i he... är det för skit?[/citat]

 

Samma sak hände mig för några veckor sen när jag använde AE.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...