Gå till innehåll

Filter och ljus


Ivan

Recommended Posts

Jo det är så att jag är en nybörjare och arbetar med Premiere Pro 7.0, har after effect men har inte kommit igång med det än.

Jag undrar vart kan man hitta alla filter som man kan sätta på för att få det att se ut som en spelfilm?

Länk till kommentar
Share on other sites

spelfilm är väl inget utseende? om de spelar i din film är det en spelfilm. det finns många spelfilmer som ser mer ut som dokumentärer, musikvideos eller något annat och tvärt om. jag tror jag förstår ungefär vad du menar men lite tydligare kan du nog vara. för övrigt tror jag att redigeringsgruppen är en bättre plats för din fråga.

 

/mattias

Länk till kommentar
Share on other sites

Asså jag menade typ...hhmmm svårt att förklara.

jo vi tar Matrix som ett exepel, de använder sig av typ grön/bruna nyanser, hur får man fram detta och hur kan man anpassa sina egna bilder så att man framhäver färgera bättre.

Jag har testat med Collor corrector, gamma, levels men ja får inte fram en snygg bild.

 

(tråden kan flyttas till redigering)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ivan]tar Matrix som ett exepel, de använder sig av typ grön/bruna nyanser[/citat]

 

Filmer som Matrix och Härskarringen är inga bra exempel på filmlook eftersom färgerna är så hårt manipulerade digitalt. Kolla bara på skillnaden när hjältarna är inne i Matrix jämfört med hur det ser ut i skeppet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ofta är det inte bara ett filter som ger dig "looken" du är ute efter. Prova dig fram då det ofta är väldigt beroende av ditt grundmaterial.

Men jag har för mig att det ska finnas någon plugg-in som heter typ magic bullet... som har färdiga effekter som ger dig olika stilar. En annan sak som kan vara bra att tänka på är att "deinterlaca" din färdiga film också, för att bli av med den väldigt flytande rörelsen i bilden.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...