Gå till innehåll

Manus: "Vemodslandet"


Fredrik

Recommended Posts

Hej,

jag ska göra en liten kortfilm och har skrivit ett grovmanus som jag gärna vill ha kommentarer på. Eftersom jag inte är någon van manusförfattare så vill jag gärna ha konstruktiv kritik på själva utformandet (och gärna på själva idén förstås).

 

Jag har diskuterat problem ang. manuset på följande tråd:

http://www.voodoofilm.org/forum/topic.asp?topic=757

 

Manuset är seriöst och jag kommer själv regissera och filma den inom den närmsta månaden.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Hm, jag är inte så inne på konstfilm så jag vet inte om det är bra eller inte. Det känns som att det inte händer så mycket i mitten av filmen ;) Men det skulle kunna va coolt om du verkligen fyllde scenen med massor av prylar så det finns nånting att titta på medan det inte händer nåt. Det kanske skärs sig med hela din ide med äpplet och pianot men iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

jaha du, jag som trodde att jag ver expert på att skriva manuset...

det här slog ju rekorden.... Ärligt talat (Som vilcans sa - det blir en i för sig en tråkig film enligt ditt manus)

 

Mitt förslag är att kanske sätta in en voice over där någon säger varför dem inte gör något.... Och det räcker med bara att skriva det första som beskriver hur rummet ser ut och vad som hörs... det är lönsamt, du sparar både papper och patroner...

 

gör så här....

 

SCENE - BLA BLA BLA (Som du skrev)

Det ser ut så här. Dem gör så här... bla bla bla!

 

FORTSÄTTER

De sitter där i ca 6 minuter utan att göra någonting.

 

ZOOM OUT

SLUT

 

Om du nu inte satte upp manuset för att skämta med folk!

Ha det bäst och lycka till...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Okej, det var ett tag sen tråden skapades och det är möjligt att du redan har gjort filmen. Likväl tar jag chansen att ge min åsikt gällande manuset.

 

1. Som tidigare nämnt - dels i denna tråd och dels den andra som du länkade till, tror jag - så krävs det en jäkla massa detaljer för att någon ska orka sitta titta på en sån här film.

 

2. Dialogen kändes inte helt bra. Kanske ska låta det vara dialogfritt istället?

 

3. Har du sett Andy Warhols 321 minuter långa "Sleep"? Du kan ju kolla på den för inspiration eller i avskräckande syfte eller något sånt. Jag vet inte riktigt vilket, jag tänker då inte se den..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...