Gå till innehåll

Kopps FX a la Fares


ungfilm

Recommended Posts

Köpte kopps för några dagar sen,

den e grym, jag är ett ganska stort Josef Fares fan,

Men det finns nog en hel del större. I kopps finns det sånadär snygga klipp

då det ser ut som man zoomar från en tagning >>> till en annan tagning>>

 

Kolla så fattar du nog vad jag menar...

Här är en övning jag gjorde på det :

http://www.photocabin.com/vcontroller.php?id=50

 

Vad jag undrar är om det finns nåt specieelt namn för det här??---

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Tack! Aktivitet.. hehe..

 

Jag filmade en vinkel ca 1m från bilen (klipp1) och sen filmade jag en annan vinkel 10 cm från bilen(klipp2) eller nåt sånt.. Måtten är inte exakta men det e ju poängen som räknas...

 

Sen tog jag in det till datorn.

Det krävs att du har ett redigeringsprogram där man kan zomma annars blir det kanske inte lika fräscht.

 

Jag tar klipp1 och via redegeringsprogammet zommar in till bilden på bilen så att det är ungefär samma vinkel som klipp2 .. jag gör en transititon mellan klipp1 och klipp2.. Om man zoomar och gör en transitition snabbt så kan det se ganska skapligt ut .. jag tycker ljudet gör mkt oxå...

 

EdIT View

klipp1 > Zoom & Transistion > klipp2

 

Man har helt enkelt 2 vinklar/klipp/ som istället för att man bara gör ett fult klipp zoomar man in och gör en övergång så blir det KoppsFX

Länk till kommentar
Share on other sites

Ojj vad dåligt jag skriver.. jag är inte så värst bra på att förklara heller men om du kollar på filmen ser du att först från vinkel/klipp1 står vi en bit ifrån sen ser du att den zoomar in till mitten ( det blir ganska suddigt och skitigt då) sen ser vi en annan vinkel (vinkel/klipp2) i princip är det så det fungerar.. Kolla på filmen sakta frame by frame så förstår du nog vad jag menar.. Nothing says more than the film itself..

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...